MIKROFLEX Könyvelő és Adótanácsadó Kft. | Számunkra fontos az Ön nyugalma!

  • +36/30-9-346-385
  • info@mikroflex.hu
  • +36/30-9-346-385
  • info@mikroflex.hu
  • 1173 Budapest, Pesti út 67-81. F lépcsőház III/15.
    1194 Budapest, Molnár József u. 5. fsz.6.

  • Hét - Csüt 8.00 - 17.00,
    Pén 8.00 - 16:00

2017. ÉV        (kiegészítve az év végi változásokkal)
 
PÉNZTÁRGÉP  


Kötelező lesz 2017.01.01-tól:
  • 45.20.                    gépjármű javítás, karbantartás
  • 45.32.                    gépjárműalkatrész kiskereskedelem
  • 45.40.                    motorkerékpár, -alkatrész kereskedelem, javítás
  • 47.1 – 47.7           itt fel van sorolva szinte minden kisker. tevékenység (nézzék meg a cég TEÁOR számát)
  • 47.91                     csomagküldő, internetes kiskereskedelem !!!
  • 56.1 és 56.3         szerinti vendéglátás (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtás),
  • 55.1-55.3              szálláshely-szolgáltatás (kivéve a falusi szálláshely-szolgáltatás),
  • 77.1-77.2  77.33  kölcsönzés,
  • 86.10                     fekvőbeteg-ellátási tevékenységből kizárólag plasztikai sebészet,
  • 93.29                     m.n.s. egyéb szórakoztatási, szabadidős tevékenységből kizárólag táncteremi, diszkó
  •  
  • 95.1-95.2              szinte mindenféle javítás
  • 96.01                     textil, szőrme mosás, tisztítás, vasalás
  • 96.04                     fizikai közérzetet javító szolgáltatás (pl. masszázs)
  • 93.13                     testedzési szolgáltatás
 
Továbbra sem kell pénztárgép, ha minden bevételről számlát állítanak ki  (nem nyugtát !!!)
A számla kötelező tartalmi eleme a vevő neve, címe !!!
  • amennyiben ez az adat nem áll rendelkezésre, akkor nem tudnak számlát adni
  • a vevőt nem kell igazoltatni, de a nevet címet neki kell mondani !!!
Ha nem alkalmaznak pénztárgépet, akkor havonta a tárgyhót követő 15-ig adatot kell szolgáltatni a NAV felé
minden készpénzes számláról tételesen, elektronikus úton (ehhez ügyfélkapu kell !!!, ezt az érintettekkel már megbeszéltük).
 
 
Pénztárgép meghibásodás, áramszünet
Az utólagos rögzítési kötelezettség szabályai módosulnak:
  • adóügyi napokat kell nyitni
  • adóügyi naponként és gyűjtőnként kell rögzíteni a tételeket
  • az adóügyi napokat zárni kell
  • lehetőség van adóügyi napon belül több tételben felvinni az adatokat (pl. beállított limit miatt)
  • az érintett adóügyi napok forgalmi jelentéseit egyben kell megőrizni
  • nem kell az utólagos rögzítést alkalmazni akkor, ha a cserepénztárgépet átszemélyesítik
 
 
Cserepénztárgép
  • üzemeltető általi használat esetén át kell személyesíteni arra, aki kapta
  • visszavételkor a forgalmazóra kell „vissza/át-  személyesíteni”
  • offline módon ezek csak 2016.12.31-ig üzemelhetnek
  • cseregépet a forgalmazó köteles biztosítani
 
 
Egyéb, üzemeltetéssel kapcsolatos szabályok
  • átszemélyesítés esetén az AEE egységre vonatkozóan nincs megőrzési kötelezettség
  • nem kell cserélni az AEE-t, ha más lesz a pénztárgép használója, de az átadást megelőzően ki kell íratni (CD/DVD lemezre) az adatokat
  • új pénztárgép vagy átszemélyesítés esetén új kódot kell igényelni.
    • az új kódhoz többlet adat szükséges, a két legnagyobb bevételt jelentő TEÁOR kódot is be kell jelenteni
 
 
 
 
 
 
 
Pénztárgéphez kassza
  • A pénztárgéphez hozzárendelten pénztároló eszközt kell tartani (jó a régi gép kasszája is, az nincs előírva, hogy milyen legyen)
  • A kasszában lévő pénznek egyeznie kell a pénztárgépbe ütött tételekkel, kivéve, ha a működtetés sajátosságai miatt  ez eltér (ez egyre hangsúlyosabb és szabályozottabb !)
    • javasoljuk, hogy ha a fiók tartalmát bizonyos összeghatár felett máshová teszik, ez a tény legyen rögzítve egy ügyvezetői utasításban, és adott esetben a pénztáros ezt elő is tudja venni
  • kötelező lesz a váltópénz rögzítése – összetétel szerint is
  • Pénz a készpénz, az utalvány, a papíralapú készpénz helyettesítő fizetési eszköz
 
a fióktartalom változásának az alábbi bontásban kell meglennie
 
  1.  
> FE1 forint készpénz fióktartalom változása forintban
     
  1.  
> FEV a valutás fióktartalom változásának adatai
  1.  
> > CAM  a valuta összege (valutában)
  1.  
> > CTY  a valuta neme 3 karakteren, nagybetűvel, az MNB jelölése szerint (pl. EUR)
 
  1.  
 
> > CRA
a valuta egy egységének forintban kifejezett, adózó által alkalmazott értéke (árfolyama) legfeljebb hat értékes jegy pontossággal
  1.  
> > CFT a valuta összegének értéke egész forintban, a feltüntetett árfolyamon számolva
     
  1.  
> FE2 bankkártya fiókegyenleg módosulása egész forintban
  1.  
> FEE egészségpénztári fiókegyenleg módosulása forintban, csak egyszerűsített számla esetén
     
  1.  
> FE3 fióktartalom módosulása egyéb fizetőeszköz tekintetében
  1.  
> > FEN Fizetőeszköz neve
 
  1.  
Erzsébet utalvány esetén
 
  1.  
Széchenyi-kártya esetén
 
  1.  
Ajándék utalvány esetén
 
  1.  
Hűség kártya esetén
 
  1.  
Smart card esetén
 
  1.  
Göngyölegjegy esetén
 
  1.  
Kupon eseten
 
Ha valakinek a fentieken kívül még más tétele is van, azt a pénztárgép üzemeltetőjével be kell paramétereztetni.
Kérném, hogy erre a gyűjtésre vonatkozóan ne tőlem kérdezzenek, hanem a pénztárgépesektől, mert erről a megfelelési követelményről  én is csak kb. ennyit tudok
 
A téves beütést bizonylatolni kell !!!            (jelenleg is !!!)
 
ÚJ LEHETŐSÉG:
Jövőre be lehet majd tekinteni a NAV adataiba a pénztárgéppel kapcsolatban
  • elektronikus úton kell beadni, formanyomtatványon
  • általunk meghatározott időszakot lehet lekérni
  • az „ügylet” díjmentes
  • ugyanazon időszakra csak kivételesen indokolt esetben lehet adatot kérni, de ezért már fizetni is kell !
 
 
NAV által történő pénztárgép stop
Mikor blokkolhatja a NAV a pénztárgépet:
  • ha a pénztárgép forgalmazási engedélyét visszavonták
  • ha a hírközlési szolgáltató a szolgáltatását szünetelteti, korlátozza vagy megszünteti (pl. a számlája nincs fizetve)
  • ha a pénztárgép megsemmisül, elvész vagy ellopják,a bejelentést követő naptól
  • ha a pénztárgép használatának szüneteltetését kérjük
  • ha a szünetelést követően a pénztárgépet visszajelentjük a blokkolást feloldják
 
 Elsődleges könyvelési szolgáltatási területünk:  Budapest 19.kerület,, Kispest, 10.kerület, 16.kerület, 18.kerület és 17. kerület.   
 
 
RÉGI GÉPEK ÚJ ELŐÍRÁSOKNAK VALÓ MEGFELELTETÉSE
  • a régi pénztárgépeken szoftverfrissítést kell végrehajtatni
  • ezzel kapcsolatban ha a pénztárgépesek nem jelentkeznének, akkor kell őket zargatni !!!
  • a régi kötelezetti kör  már nem kaphat támogatást !
 
 
AZ  ÚJ KÖTELEZETTI KÖR  A KÖVETKEZŐKRE FIGYELJEN:
  • nekik is jár az 50.000,- Ft-os támogatás, de csak akkor, ha még idén legalább megrendelik a gépet
  • régi szoftveres gépet nekik már nem érdemes venni, mert nem tudni, hogy ezek a gépek megkapják-e a frissítésre az engedélyt és ha igen, akkor mikor ?
  • új szoftveres gép azonban állítólag még nem nagyon van a piacon és olyan cég sem nagyon, aki ezeket üzembe helyezné
2017-től azonban a rendelet szerint régi szoftveres gépet már nem lehet üzembe helyezni !